25 maja 2018 | 01:56

Okulary Ray-Ban

Podobne wpisy

Okulary Ray-Ban – kultowe modele i kilka ciekawostek

Marka Ray-Ban jest znana na całym świecie. Jej produkty charakteryzuje świetna trwałość i klasyczny wygląd, dzięki którym nigdy nie wychodzą z mody, nawet pomimo upływu lat. Kilka modeli jest szczególnie chętnie noszonych, więc postanowiliśmy poświęcić im nieco więcej uwagi. Poniżej opisujemy każdy z nich, zwracając uwagę na jego cechy szczególne. Podejmując ten temat, postanowiliśmy napisać również kilka słów o tym, jak powstała marka, kiedy i z jakich powodów zaczęła produkować okulary Ray-Ban i podzielić się z Wami kilkoma ciekawostkami dotyczącymi samej firmy.

Kilka słów o samej marce

Chcąc scharakteryzować kultowe modele marki Ray-Ban trzeba najpierw nieco przybliżyć historię powstania samej firmy. Została ona założona w 1937 r. przez przedsiębiorstwo Bausch&Lomb, które w tym samym roku zarejestrowało nazwę Ray-Ban jako swój znak towarowy. Niemniej jednak, pierwszy produkt tej marki powstał rok wcześniej na zamówienie generała MacCready’ego – zwierzchnika sił powietrznych. Zależało mu na tym, aby jego piloci otrzymali okulary, które ochronią ich oczy przed refleksami, powstałymi na skutek odbijania się od gładkich powierzchni światła, oraz zapewnią dobrą ostrość widzenia. To właśnie na jego zamówienie powstały pierwsze okulary Ray-Ban! Były to modne po dziś dzień Ray-Ban Aviator, z tą różnicą że zamiast metalowych oprawek, miały ramki z tworzywa sztucznego. W kolejnych latach marka zaczęła poszerzać swój asortyment i wprowadziła do sprzedaży następne modele, czyli Shooters, Wayfarer, Smart Set, Olympian, Balorama, Clubmaster i wiele innych. Firma stworzyła też kilka serii produktów i poszerzyła swój asortyment o artykuły dla pań.

Tym, co warte podkreślenia jest fakt, że marka Ray-Ban zawsze stawiała na nowoczesność, innowacje i rewolucyjne rozwiązania. Dlatego przez cały czas funkcjonowania wprowadzała nowe technologie produkcyjne i ulepszała swoje artykuły w taki sposób, by spełniały oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Aktualnie tworzy kilka rodzajów soczewek, które zapewniają należytą ostrość widzenia, są odporne na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście produkowane są w różnych kolorach, tak by zapewnić klientom jak największe możliwości wyboru. Naturalnie okulary Ray-Ban posiadają również wytrzymałe i solidne oprawki, które robi się z metalu lub wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Do produkcji swoich artykułów firma Ray-Ban używa również karbonu. W jej ofercie nie brakuje też okularów składanych, które zajmują mało miejsca i są bardzo wygodne w przechowywaniu. Podobnie jak soczewki, dostępne są w kilku wzorach, kolorach i fasonach, więc wybór jest przeogromny.

Od 1999 r. właścicielem firmy Ray-Ban jest koncern Luxottica Group, który odkupił ją od Bausch&Lomb za 1,2 mld dolarów. Produkty tej marki są tak kultowe, że noszą je największe gwiazdy. Używa ich się także jako rekwizytów w filmach – nieraz nawet stają się znakiem rozpoznawczym głównego bohatera, tak było m.in. w filmie „Top Gun”, gdzie okulary Ray-Ban Aviator nosił Tom Cruise. Model Wyafarer z kolei zyskał największą sławę po premierze takich filmów jak „Śniadanie u Tiffany’ego” czy „Blues Brothers”.

Kultowe modele marki Ray-Ban

Rys historyczny mamy z głowy, więc przyszedł czas, by w końcu poświęcić trochę uwagi kultowym produktom marki Ray-Ban, o których wspominaliśmy wyżej. Pewnie dla większości z Was nie będą one zbyt dużym zaskoczeniem. Te trzy produkty, o których mowa to modele: Aviator, Wayfarer i Clubmaster. Wszystkie trzy są najchętniej wybieranym spośród całej oferty marki i nie ma się czemu dziwić, bo to okulary Ray-Ban o klasycznym i dość uniwersalnym fasonie, więc pasują do większości typów urody i kształtów twarzy. A zatem, przejdźmy do szczegółów.

Pierwszy produkt, to najstarszy spośród całej trójki model Aviator. Jak już wiecie został on stworzony w 1936 r. na życzenie generała Johna MacCready’ego. Początkowo jego oprawki wykonywano z tworzywa sztucznego, jednak później zamieniono je na metalowe, które lepiej się prezentowały i były po prostu wytrzymalsze. Te okulary Ray-Ban cechują: cienkie oprawki i soczewki w kształcie kropli łzy, które zasłaniają sporą część twarzy, a więc zapewniają doskonałą ochronę wzroku i gwarantują dobrą ostrość i szerokie pole widzenia. Fason jest dość uniwersalny, niemniej jednak szkła są sporej wielkości, co nie każdemu może odpowiadać.

Drugi model to Ray-Ban Wayfarer, który trafił do sprzedaży w 1952 r. Ich design jest zupełnie inny niż Aviatorów. Okulary są masywniejsze, ich kształt jest kanciasty, a one same bardzo wyraziste. Mają szerokie ramki i zauszniki, które mocno kontrastują z odcieniem skóry, czym zwracają na siebie ogromną uwagę. Oczywiście ich uzupełnienie stanowią kwadratowe soczewki. Te okulary Ray-Ban zyskały największą sławę dzięki temu, że pojawiły się w produkcjach filmowych. Przez pewien czas odeszły w zapomnienie, ale teraz znów przechodzą prawdziwy boom. Ich fason, podobnie jak pilotek, jest dość klasyczny i uniwersalny, więc produkt spełni oczekiwania większości osób i podkreśli niemal każdą urodę. Trzeba tylko uważać przy wybieraniu rozmiaru. Za duże lub za małe okulary zaburzą proporcje twarzy i nie będziemy w nich wyglądać korzystnie.

Ostatni model, który chcemy Wam przybliżyć to Ray-Ban Clubmaster. W porównaniu do dwóch poprzednich to jest najmniej znany, jednak odkąd pojawił się na rynku, cieszy się niesłabnącą popularnością. Jest szczególnie lubiany przez mężczyzn, głownie za to, że zachowuje kanciasty kształt – podobny do modelu Wayfarer – ale jego design jest nieco lżejszy. Górna część oprawek jest standardowa i dość masywna, natomiast dolna jest cieńsza i prezentuje się delikatniej, dzięki temu że wykonano ją z metalu. To z kolei wprowadza pewien ciekawy podział i nadaje produktowi lekkości. Te okulary Ray-Ban możecie kojarzyć m.in. z takich produkcji filmowych jak „JFK” (nosił je tam sam Kevin Costner), „Wściekłe psy” oraz „Złap mnie, jeśli potrafisz”. To produkt, który obrazuje ponadczasowy styl i elegancję, która nigdy nie wychodzi z mody.

Ciekawostki na temat marki Ray-Ban

Na sam koniec przygotowaliśmy dla Was kilka obiecanych ciekawostek związanych z marką Ray-Ban. Pewnie o niektórych z nich słyszeliście, inne z kolei będą stanowić dla Was swego rodzaju nowość. Jesteście ciekawi? W takim razie zapraszamy do dalszej lektury.

Nazwa firmy to połączenie słów „ray” i „ban”, które oznaczają kolejno: „promień” i „zakaz”.

Najsłynniejszą kampanią reklamową marki jest „Never Hide”, którą w zeszłym roku postanowiono odświeżyć. Nawołuje ona do zarzucenia stereotypów i znalezienia odwagi do pokazania światu swojej osobowości.

Aby uczcić 75. rocznicę powstania firmy, marka postanowiła stworzyć unikalny produkt. Okulary Ray-Ban Aviator Folding Ultra to dobrze znany model w ekskluzywnej wersji, który wyposażono w mechanizm umożliwiający ich złożenie. Część ich elementów pokryto również 22-karatowym złotem.

Od 2004 r. firma Ray-Ban współpracuje z Lucky Strike BAR Honda, czyli teamem uczestniczącym w wyścigach Formuły 1.

Produkty marki Ray-Ban są jednymi z najczęściej podrabianych towarów na całym świecie!

Okulary Ray-Ban są najchętniej noszonymi przez światowej sławy gwiazdy i celebrytów, zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. Jeżeli również chcesz zakupić okulary Ray-Ban zachęcam do odwiedzenia sklepu eyemasters.pl.